NOVĚ mě najdeš na www.brunettie.com tak se zastav, těším se na tebe! ❤

pondělí 4. března 2013

Drahý vs. Levný - oční stíny

Ahoj všem,

jelikož se rubrika drahý vs. levný stala velmi populární, dnes se mrkneme na zoubek dalšímu kosmetickému artiklu, který může být jak drahý tak levný. Ostatně asi jako všechno v tomhle beauty světě. Až budete číst článek dál, možná se Vám bude zdát, že upřednostňuji ty dražší a naopak ty levné dost haním.  A ano, máte pravdu. Já prostě nebudu propagovat stíny jen proto, že jsou levné. Pro mě když se řekne kvalitní stín, tak si představím výbornou pigmentaci, snadnou aplikaci na víčko a následnou jednoduchou práci se stínováním, výdrž celodenní a nejlépe máslovou či jinak příjemnou konzistenci. Pokud tohle všechno stíny splňují, ale jsou o něco dražší, nemám problém si je koupit a prosazovat je prostě budu. A není to o tom, že si to kupuji kvůli nějaké značce nebo že sem rozmazlená blbka. Je to zkrátka a dobře o tom, jaké máte priority a co Vám vyhovuje.


Upřímně je tohle nejhorší paletka, kterou jsem kdy měla možnost vyzkoušet. Bohužel pro mě, jelikož jsem si ji přála k Vánocům. Dostala jsem ji. A byla - zklamaná. Po všech kladných recenzích na elfím serveru jsem se bláhově domnívala, že stíny budou prostě úžasné a práce s nimi jedna báseň. To, že jsem byla tak pošetilá a myslela si, že paletka 100 stínů za cenu cca 250,- bude perfektní, teď nechme stranou. Teď jde spíš o ty zápory. A že jich má paletka opravdu hodně! Jako první bych asi uvedla počet stínů - v paletce jich je zmiňovaných 100, jenže po vyzkoušení všech barev (ano, zkoušela jsem VŠECHNY barvy) jsem zjistila, že pouze 15 z nich vůbec kreslí a obstojně se s tím dá malovat. Sice se s nimi dá jakštakš namalovat, přitom je ale pigmentace pořád hrozná a pokud je chcete blendit a nedejbože vrstvit, jste v háji. Stíny se samy stírají. Takže pokud v krabičce koukáte na krásnou výraznou růžovou, na oku máte lehký nádech baby pink. Smutné, ale je to tak. Co je na druhou stranu celkem obstojné je výdrž, která se pohybuje někde kolem 5-6hodin. Konzistence nijak nevybočuje z řad drogérkových stínů. No i když bych si radši koupila stíny například od Miss Sporty než znovu tuhle paletku. Za mě prostě ne a fakt palec dolů. Prostě pokud stíny nejsou dost pigmentované a samy se umazávají, projely to na plné čáře.



O téhle paletce tady na blogu ještě uslyšíte, ale pro porovnání je perfektní. Myslím, že jste o ní četly už milionkráttřistapadesátkrát, ale stejně mi to nedá a řeknu Vám, proč jsem jí tak dlouho chtěla a byla jsem ochotná dát za stíny 1100,-. Jedná se o to, že tyhle stíny jsou pigmentace sama a pokud by některá kosmetická firma chtěla dělat kvalitní stíny, ať pošle špiona do Urban Decay, kde prostě stíny dělat umí. To, že paletka přijde s primer posion je věc milá, ale v našem případě nepodstatná. Jednoduše řečeno Vás ta pigmentace a barevné spektrum dostane. Stejně jako mě. Co Vás rozhodně dostane je i výdrž, která je s přehledem celodenní. Navíc se se stíny nádherně pracuje, dají se vrstvit a vytvářet nové a nové smokey eyes. Takže když si to tak vezmete, tak máte nepřeberné množství variací, jak si vykouzlit svůdné oči pomocí tmavších barev nebo jemné denní líčení s růžovými tóny. Můžete zkrátka mixovat barvy jak se Vám líbí ale přitom víte, že každá barva je stejně úžasná jako ta předešlá. A barvu, kterou vidíte v krabičce, na oku mít budete. Stoprocentně.


KONEČNÉ SKÓRE:
                              stíny ELF                    NAKED paletka
výdrž                                  0                         -                  1
parfemace                          0                          -                  0
cena                                   1                         -                   0
existence třpytek                 0                        -                    1
gramáž/velikost                   0                        -                    0
barevná škála                     0                        -                     1
délka použití                      0                        -                     1
obal                                    0                        -                    1                      
pigmentace                          0                       -                     1         
                                          1                         -                    6

Pro mě tenhle duel vyhrála NAKED. Jednoznačně, jednomyslně a suverénně. Možná si řeknete, že jsem zaujatá a ovlivněná. Možná ano. Ale řeknu Vám upřímně, že jsem v ruce hezčí a lepší stíny neměla. A ať mi prosím nikdo netvrdí, že MUA je stejně dobrá jako Urban Decay. Chápu, že každý na to nemá, aby si koupil paletku za litra. Takže sáhne po levnější alternativě a vážně to nikomu nemám za zlé, ale ať mě nikdo nepřesvědčuje, ano? Protože má každý právo říct svůj názor. Je to bohužel slovo do pranice a já se klidně hádat budu, protože nikdo nemá právo nikomu říkat co si má nebo nemá koupit a jak má utrácet své peníze. Je to čistě na Vás za co jste ochotné utratit a kde jsou Vaše limity. Já jsem si zvolila cestu, ve které si sice připlatím ale vím, že se s paletkou budu těšit ještě hodně dlouho a její odstíny mě nikdy nepřestanou bavit.

Ták co je tedy Váš názor? Preferujete levné nebo drahé oční stíny? LL*

34 komentářů:

  1. Hezký článek :) Ale tohle je fakt low end vs. high end :) O té paletce Elf si snad nikdo nemůže myslet, že bude dobrá.. MUA mám a jsem spokojená. Ale za UD bych se taky nezlobila :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, záměrně jsem vybrala produkty, které svou cenou opravdu dost kontrastují:) Jinak jak říkám, někdo je s MUA spokojený a jiný zase ne..je to strašně individuální. Ale nemám ráda když mi někdo říká, že sem rozmazlená a že si musím koupit jen UD protože by mi jako MUA nestačila a že je MUA stejně dobrá jako UD...to prostě není můj názor a nevím, proč by mi ho někdo měl nutit.:)

      Vymazat
  2. Mám od UD Mariposu a paletky od Elf i MUA a ta MUA mi teda přijde nejlepší. Z Mariposy jsem byla dost zklamaná, přijde mi uplně stejná, jako když se pod ty Elf stíny dá dobrá báze. Je mi teda divný, že ti ty elfí stíny nebarvěj, mě barvěj hodně a s bází je to uplně bez problému, vlastně je nepoužívám jen kvůli tomu, že je ta paleta neprakticky velká

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevím, a jak jsem psala je to o osobních preferencích - já paletku MUA měla možnsot vyzkoušet a s díky jsem ji zase vrátila zpátky kamarádce. Prostě mě ty stíny přijdou jako levná napodobenina. Bohužel ale Mariposu nemám ozkoušenou, takže nevím, nedokážu posoudit.:)

      Vymazat
  3. Tak se stíny UD se, dle mého, dá srovnávat fakt málo co. Kór tahle paletka. Osobně si raději pořídím jedny dražší stíny, než-li bych měla doma desítky stínů, kterécjsou ale v praxi naprosto nepoužitelné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak už jsem psala výše - jedná se přesně o ten kontrast. Nejlepší stíny a nejhorší. Samozřejmě podle mě.

      Vymazat
  4. Mám tu o Elfu, ale zas tak hrozná mi nepřipadá, já jí objednala spíš jen kvůli nějakému experimentování a na to mi vyhovuje :).

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělý článek! Naprosto s tebou souhlasím. Mám stíny jak od Elfu, MUA, tak od UD a vůbec nechápu jak někdo může srovnávat MUA s UD (nemám tedy tu samou paletku jako ty, mám Naked 2, ale myslím, že to bude podobné). Většinou se mi jedná hlavně o pigmentaci a výdrž. Takže když bych měla porovnat jednotlivé paletky, tak se mi zdá MUA srovnatelná s Elf. Sklělé, ale pořád ještě dostupné jsou stíny od Sleek a nejlepší co mám jsou právě zmíněné od UD :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já mám teda stíny od Urban Decay i od MUA a přijde mi to úplně stejný, až na tu cenu ovšem :/

    OdpovědětVymazat
  7. Taky si myslí, že ne vždy je cena výhrou, prostě vítězství kvality nad kvantitou :)

    OdpovědětVymazat
  8. MUA pro mě prostě lepší nikdy nebude (ale neber to, že, v superdrugu 4 libry nebo kolik), barvy moc krásné ale na oku nic moc, blenděním se ztratí ještě víc, navíc skoro všechny stíny mají shimmer, který je pak všude a podle mě i jinak pěkné stíny kazí. Měla jsem tři MUA paletky, ale všechny jsem rozdala nebo prodala. Jejich tria jsou podle mě o dost lepší, rozhodně lepší než Bourjois, které tvarem okopírovali :D
    Sleek je kvalitou někde jinde, barvy nádherné (kupuji od nich zejména zářivé barvy, do kterých nejsem ochotná investovat jako do neutrálek), pigmentace spíše dobrá, ale celkem práší.
    A UD je opravdu jiná liga, jako jediné stíny mi občas přijdou až příliš pigmentované (a to i ty matné) a to v nich štětcem rozhodně nijak neryju :D + drží naprosto fenomenálně. Mám taky NAKED, koupila jsem ji jen dvakrát vyzkoušenou od slečny za 700 a byl to asi nejlepší nákup kosmetiky ever. Kdybych tuto možnost neměla, asi bych za ni byla ochotna dát i plnou cenu, podle mě za to stojí. Ještě chci Smoked a přítel mi z NY v dubnu přiveze Naked Basics, tak jsem moc zvědavá.

    OdpovědětVymazat
  9. Osobně preferuju rozhodně levné stíny, ale je to proto, že u drahých si velice málokdy vyberu z barevné nabídky! Nechápu. Jako je fakt, že občas člověk s těmi levnými narazí a může to hodit do koše, párkrát se mi to stalo, ale většinou je to v pohodě :-) Moje oblíbený jsou od ELFu ty rozjasňující quatro stíny, protože stojí 39 a většina z nich mi dobře sedí a vyhovuje mému stylu líčení :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Mám přesně tu samou paletu od ELFu a jsem z níc taky příšerně zklamaná - i těch 15 aspoň trochu pigmentovaných stínů je snad moc:(.

    OdpovědětVymazat
  11. Osobně tuto paletku od Elfu mám a potvrzuji, že je totálně na prd. Konkrétně z té spodní červené barvy jsem nedostala ani náznak barvy, ani lehký nádech do růžova, ani nic a to jsem do toho doslova ryla i prstem, strašné! Pigmentovaných je opravdu jenom pár stínů a to je na paletu velkou jako kráva nic moc.

    OdpovědětVymazat
  12. Z ELFu jsem měla paletku stínů, bylo jich myslím 28, byly to vesměs neutrální stíny a kreslily celkem dobře. Ale nebylo to ono. Od doby co mám doma seskládanou 4-paletku od MACu, tak nic jiného nepoužívám. UD jsem měla možnost vyzkoušet, mamka má Feminine palette, barvy krásné, ale co by mě štvalo je to, že tím jak jsou třpytivé, tak celkem hodně opadávají pod oko. A s MUA teda zkušenosti nemám. Takže nemůžu posoudit.

    http://umaleprincezny.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  13. Ty jsi z Prahy 7? Já taky. :-)
    Naked je krásná, mám teď teda MUA Undressed, ale možná si někdy dopřeju i tuto. :-)

    alltinygems.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Tyhle dvě paletky se snad ani nedávají srovnávat. Tu od Elfu mám taky a je naprosto příšerná, nepigmentovaná, hrubě namletá, práší ...no prostě děs. Zbytečně utracené tři stovky, které jdou rozhodně investovat, do něčeho co použiji víckrát než jednou za rok:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, srovnala jsem je proto, že jsou cenově úplně jinde a to i kvalitativně:) Jinak co se týče té paletky od Elfu, tak s těma vyhozenýma penězma nemůžu než jen souhlasit:(

      Vymazat
  15. Srovnávat Elf x UD, jasně. Ale MUA x UD? Tam těch rozdílů moc není, kromě ceny a postav se třeba na hlavu. Prostě není.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzdy srovnavam veci, ktere mam doma, proto MUA paletku srovnat nemuzu.
      A proc bych se mela stavet na hlavu? Muj nazor je, ze MUA proste neni tak dobra. Tecka. Je to muj nazor a chapu ze mas jinej, ale hned abych se kvuli tomu stavela na hlavu? Zijeme v demokracii a kazdy ma pravo na svuj nazor :)

      Vymazat
  16. Můj názor je takový, že ta paleta od ELFu je opravdu špatná. S čím však nesouhlasím jsou dvě věci :).

    1. MUA versus Urban Decay - Až asi na dva stíny se MUA jak barvou, pigmentací a vydrží směle vyrovná Urban Decay vyrovná. V čem máš konkrétně s MUA problém? V čem by měla ta paletka být horší. Ano, je třeba fakt, že stínů rychleji ubývá, ale pokud jde o kvalitu a výdrž nalíčení tak rozdíl nevidím.

    2. Cena. To je strašně individuální. Koupila sis někdy stíny od Vietnamců? Asi ne, viď :), a co třeba ty paletky desítek stínů - z Aukra, Ebay, od Coastal Scents, Zoevy, apod? Víš, že to jsou naprosto ty samé, co najdeš na tržnici? A cena se opět liší, složení nikoliv. Přeci se i Tobě stalo, že cena nedopovídala kvalitě a naopak. Někde platíš za značku a stíny stojí za prd. Pro mě jsou např. jedny z nejlepších stíny za 42,-, paletka, kde je jich 12 z tržnice. Pigmentace i výdrž - celý den bez chybičky. Samozřejmě, byl trochu strach, jestli nemají nadlimitní obsah olova, atd, ale naštěstí mám známého na VŠCHT a moje obavy byly vyvráceny. Jsou to naprosto bezpečné stíny, což se třeba o některých paletkách s 88 stíny říci nedá. Opravdu Ti odpřísáhnu, že jen málokteré jsou lepší. Tam je pravda, že MUA se může jít zahrabat. UD si netroufám tvrdit, mají jiné odstíny než třeba NAKED, kterou mám. Tím vším chci jen říct, že cena neznamená vše a zrovna u stínů nemusí platit, že čím dražší tím lepší. Někdy ano, jindy ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu netrvdim, ze kdyz jsou stiny drahe tak jsou zaroven kvalitni. To neplati v dnesni dobe u niceho. Ale u tehle paletky od UD penez rozhodne nelituji.
      Co se tyka vsech paletek z ebay apod.tak ty nemam ani jednu, prave z toho duvodu ze vim, ze je to vetsinou cinske. A mas pravdu, stiny od vietnamcu jsem si nikdy nekoupila a ani si je kupovat nechci. A neni to tim, ze bych mela neco proti vietnamcum, jde o to, ze je mi lito vyhodit napriklad stovku za stiny, ktere nevim jestli budou nebo nebudou dobre. To si radsi tu stovku dam stranou a koupim si stiny u kterych vim, ze budou dobre a ja budu spokojena.
      A co se tyka meho problemu s MUA, tak je to v jeji pigmentaci a praseni. A co se tyka prace s nimi, tak se pri blendeni proste stiraji.
      Ale znovu opakuji, co sedi tobe nemusi sedet me a naopak. Ja proste s MUA spokojena nebyla a srovnavat s UD ji proste nemuzu. Tot vse.

      Vymazat
  17. Tak já jsem ani nezažila, že by od Elfu bylo něco kvalitní..UD, to je bez debaty. K tématu, mám spoustu dražších stínů a i levné, takže vím, že i duo stínů za 1590Kč může být k ničemu a duo stínů od Essence může být super, neplatí to určitě vždy, ale prostě vyšší cena se určitě nerovná vždy kvalita:o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, v dnešní době je to o tom tu věc v první řadě zkusit - protože jak píšeš, co je levný může být dobrý a naopak co je drahý může být úplně na prd :D

      Vymazat
  18. Na začátek musím říct, že bych si Naked přála. Moc. Zároveň jsem ale zjistila, že s bází ArtDeco mi celý den na víčku drží i "blbé" stíny od Essence, dokonce líp než třeba od Astoru. Zkoušela jsem Art Deco stíny, ty matné výdrží s bází po kratší dobu než Essence. Výborné zkušenosti mám s paletkou Sleek. Nebo s triem od Bourjois.

    Myslím, že problém je v tom, že si Naked nemůžu "ošahat" a vyzkoušet, jinak bych neváhala ani minutu. Nedávno jsem si pořídila Expert brush od Real techniques a teprve teď už naprosto chápu všechny ty chvalozpěvy. Používám na pudr, bronzer a tvářenku, lze i na make-up. A nic jiného už na tváři cítit nechci. Všechny ostatní štětce na pudr či tvářenku (essence, sephora, hm, elf) jsem vyhodila. Myslím, že s Naked by to bylo stejné. Mít možnost vyzkoušet, tak neváhám. Zatím se musím spokojit s MUA, která mi zítra dorazí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O paletce Sleek stínů jsem také slyšela a už je na mém wishlistu, takže snad bude!:)

      A máš pravdu, že UD zastoupení tady prostě chybí. Přece jen kdyby si člověk věc mohl vyzkoušet, bylo by to taky o něčem jiném. Já nijak MUA nehaním a nezatracuju, jen nemám ráda, když mi někdo něco cpe. Prostě já si myslím, že MUA na UD prostě nemá a nikdy mít nebude. Samozřejmě může mít někdo jiný názor, jasně :) Ale věř mi, že když mám tuhle paletku, tak jinou nepoužívám :)

      Vymazat
  19. A to jsem si tu od elfu chtěla objednat :) Tak už nechci :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, buď ráda, mám ji a je mi na prd =D Kdybych tak ty prachy vrazila do Sleeku.. Nu ju, chybama se člověk učí =)

      Vymazat
  20. Stíny od MUA mi přijdou dobré, jen v nich vidím jednu chybičku a to ty třpytky! Když se je snažím třeba rozetřít do ztracena, tak to všude opadává a mám to po obličeji. Ale jen na takové obyč rychlé líčení jsou dobré.:) Naked nemám, takže soudit nemůžu. Od Elfu mám jednu paletku asi se 32 stínami a vyhovuje mi. Stíny jsou pigmenotované dobře drží..:) Ale je tam pár co s pigmentací pokulhávají. Každopádně ne všechno co jsem od Elfu měla bylo skvělé, něco byli propadáky a řekla bych že zrova u Elfu s tím musí člověk počítat a kvalita všech věcí je kus od kusu jinak!:)

    OdpovědětVymazat
  21. Super článek. Už se těším až si zítra pojedu pro svou Naked, kterou mi kamarádka dovezla až z Anglie.

    OdpovědětVymazat
  22. super článek. Já stíny moc nepoužívám, takže jsem je nikdy moc nekupovala, jen dostávala, a pár si jich koupila. Teď jsem začala sledovat videa na youtube, a zjistila, jak jsou ty moje stíny blbý. Žádná pigmentace a žádná výdrž, čímž je v závěru vlastně úplně zbytečné ty stíny aplikovat. Tak se teď porozhlížím po nějaké kvalitnější menší paletce. Těch tisíc korun se mi do toho nechce dát, ale chci něco dobrého. Asi mi ale bude stačit míň odstínů, tak snad něco seženu :)

    OdpovědětVymazat
  23. nabizim http://www.votocvohoz.cz/zeny/dekorativni-kosmetika-kosmetika/4938197-3x-ocni-stiny-akcni-cena

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář jsem vděčná a moc si ho vážím !♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...