NOVĚ mě najdeš na www.brunettie.com tak se zastav, těším se na tebe! ❤

pátek 24. ledna 2014

NAKED Basics originál x NAKED Basics fake

Když mi Terezka v balíčku poslala napodobeninu mé oblíbené Naked Basics paletky, strašně jsem se těšila, až ji vyzkouším. A samozřejmě až Vám o ni napíšu srovnání, abyste věděli, jestli vůbec stojí za to si koupit originál nebo jestli radši investovat méně do napodobeniny. Takže pojdme na to.

Ze začátku by se asi slušelo uvést, že napodobeniny jako takové moc v lásce nemám. Všichni asi známe ty povídačky ohledně času a peněz vložených do marketingu ,,pravé" značky na vytvoření něčeho, co pak někdo v Číně nebo nekde jinde - nebuďmě rasisti - napodobí. A kupování v podstatě padělků či napodobenin asi není úplně správná věc, ale zase nejsem takový typ člověka, který by druhé za to odsuzoval. Prostě pokud někdo nemá na originál kabelku, ať si klidně koupí fake. Když mu udělá radost, proč ne. Vím, že na tohle asi máme trochu jiný pohled, ale tohle je zkrátka ten můj.
Jenže u kosmetiky to vidím asi trošku jinak. O kvalitě se asi nemusíme bavit, i když někdy napodobeniny dokážou pěkně překvapit. Ale celkově v té kosmetice nevíte moc co je za složení, ta výdrž nebude asi taky tak dobrá a celkově se z té věci asi tolik netěšíte. Opět můj názor.
Ale to jen tak na úvod, abyste věděli jaký na to mám názor já a jak to vidím.

*Nahoře fake, dole originál

Když obě paletky vedle sebe vidíte na fotce, těžko se rozeznávají která je která. A dokonce i ve skutečnosti mi to někdy dělá problém. A často když se ráno chci namalovat tak v šuplíku marně hledám tu ,,pravou".
Co se týká rozměrů, tak v těch jsou si paletky identické, ale v ,,hloubce" je originál o pár milimetrů tlustší. Ale je to jen nepatrný rozdíl a bez důkladného zkoumání byste si toho všimli jen velmi těžko.
Pak jsou tady nápisy a barva celé paletky. Barevně je rozdíl poznat už o malinko líp, protože je fake paletka mírně tmavší než originál, ale opět, pokud paletky nemáte vedle sebe, nepoznali byste to. Ani na písmu není rozdílnost moc viditelná, je sice pravda, že na napodobenině je slovo NAKED napsáno trochu menší písmem než na originálu, ale zase to není nic, čeho byste si hned všimli.
Horší je to ale s otevíráním. Tak, jak se těžce otevírá originál, tak ještě hůř se otevírá fake. Je to fakt porod a Vaší manikůře to opravdu nepřeju. Jde to strašně ztuha a i když vyvinete poměrně velkou sílu a tlak na ,,otvírátko", stejně se paletka neotevře. Mě otevření trvá většinou minutu až dvě, podle šikovnosti. Takže v ranním spěchu nic příjemného.
Ale všechny věci ohledně obalu i hrozného otvírání jsou v podstatě v normě a od originálu se o moc neliší. Takže když byste doma neměli originál na to, abyste paletky daly vedle sebe a porovnaly je, asi byste to nepoznaly.

*Vlevo je napodobenina, vpravo originál

Vzhled vnitřku krabičky je takřka identický, až na malinko tmavší barvu u napodobeniny. Velikost zrcátka je stejná a i okolí stínů se zdá být přesnou replikou originálu. I po důkladném prohlížení jsem si nevšimla žádného detailu, který by byl nějak výrazně jinak. Zkrátka krásně opsaná práce.
V čem vidím velký rozdíl, je ,,balení" každého stínu. V originálu jsou totiž ty malé hliníkové (?) chlívečky pro každý stín na rozích zakulacené, kdežto u napodobeniny jsou chlívky rovné a obdelníkové. Celkově jsou i ty fake stíny o malinkato větší než ty originál, ale gramáž Vám říct nedokážu, jelikož je zadní strana okopírovaná také. A pak jsou tady názvy jednotlivých stínů - které jsou překvapivě úplně stejně pojmenované. Ale je na první pohled vidět, že písmo v napodobenině je takové opravdu ,,natisklé", je tmavší než v originálu a přijme mi, že jsou ty písmenka o píď menší než v originálu.


Co ale všechny z nás zajímá asi úplně nejvíc jsou asi přece jen stíny samotné. Když na to přijde, čert vem obal, ale hlavní je jeho obsah. Jak už jsem zmiňovala výše, stíny se jmenují stejně a dokonce i stejně vypadají. Neliší se barvami jako třeba napodobenina NAKED 3. Je to prostě čistá replika s úplně stejným barevným spektrem. I když je pravda, že jsou stíny z originálu laděny více do růžového podtónu, tak se opravdu dost podobají. Takže jedna třpytivá na začátku, dvě tělovky, jedna světlá a druhá střední hnědá a poslední černá. Níže si můžete na fotkách prohlédnout každý stín zvlášt, jeho pigmentaci a jak se liší barevně od originálu a sám od sebe v krabičce.

 Venus
 Foxy
 Naked 2
 Faint
Crave
*NALEVO - originál NAKED Basics, NAPRAVO - napodobenina NAKED Basics

Vidíte, že stíny si už na ruce zas tak podobné nejsou a ty rozdíly mezi pravou a falešnou jsou vidět. Nicméně co se týká malování očí jako takového, je to poznat ještě víc. U napodobeniny poznáte, pokud jste již někdy měly v ruce stín od UD, že konzistence není tak příjemně máslová a na štětec se nenabírá tak lehce jako vždy. Rozhodně poznáte rozdíl, pokud doma jinou paletku nebo stín od UD máte. Celkově je práce s fake stíny náročnější, protože se na štětec tak dobře nezachytí, tím pádem musíte štětec do stínu namočit vícekrát. Na oko se ale naopak aplikují celkem dobře, i když je proces trošku zdlouhavý. Pigmentace na očích se rovná zhruba pigmentaci na ruce, kterou jste mohli vidět výše. Když chcete stíny blendit, není s nimi sebemenší problém. Krásně se dají rozmazat do ztracena a v tomto se od originálu v ničem neliší. Co vidím jako velké plus nadále je prášivost stínů. Možná proto, že jsou stíny celkem tvrdě slisované (u fake paletky) tak stíny skoro nepráší a neopadávají.
S výdrží už je to horší a je to asi můj největší problém. Bez báze se stíny za dvě hodiny slévají a to nemám nijak extra mastná víčka. S mojí oblíbenou bází od Elfu vydrží o něco dýl, cirka 5 hodina. To pravé stíny vydrží hravě bez báze, s bází se nehnou celý den. Ale chápu, že pro někoho to není až takový problém, občas přes den stín ,,dostane" z čárky a žije dál. Jenže pro mě je to opravdu velká překážka, jelikož je to u mě většinou tak, že se ráno namaluji a nejsem doma celý den a až večer se vracím. A nepotřebuji stíny, které jsou za 5 hodin fuč. Toť můj názor.


Abych to celé shrnula - svoji originální paletku miluju a milovat budu a ani takhle poměrně podařená napodobenina to nemůže změnit. Na druhou stranu jsem mile překvapená kvalitou stínů, kdy ale bohužel pokulhává ta výdrž. Ale pro někoho, kdo si pravou paletku nemůže dovolit, ale touží po ní nebo jen neví, jestli by mu pravá vůbec vyhovovala je to skvělá alternativa. Nebo samozřejmě také pro někoho, kdo s líčením začíná a potřebuje se to zkrátka naučit na levnějších stínech, protože nemá hnd 600,- aby si koupil originál. Ale pokud máte rádi kosmetiku nebo máte rádi úžasné stíny UD, běžte do originálu. Věřte mi, že za tu cenu se prostě vyplatí a bude Vám dělat radost ještě hodně dlouho.

Jaký na to máte názor Vy? Máte doma nějakou z paletek, popřípadě co na ni říkáte? :)


26 komentářů:

  1. Já mám Naked 1 a 2, teď čekám, až mi dorazí i 3 s basics a už se na nic moc těším, taky zastávám názor, že originál je jen jeden a v 99% se mu nic nevyrovná.
    Bože, jak já se těším, až mi ty paletky dojdou, asi umřu :D

    Blondies z My Blond World

    OdpovědětVymazat
  2. S tím těžkým otevíráním, mám jednu paletku Esté Lauder, která je při otevírání fakt jak osina v zadku a když jsem jednou ztratila nervy, tak jsem vzala klasickou lupkací sponku a paletka byla otevřená hned, bez lámání nehtů. :)

    OdpovědětVymazat
  3. UD miluju.. Akorát jsem si od nich objednala sadu na obočí, řasenku a glide on tužky na oči. Naked 1 je moje absolutní jednička ze všech stínů co mám. Po basics zatím netoužím, ale nikdy neříkej nikdy- zvláště u kosmetiky :D

    OdpovědětVymazat
  4. Chápu,že si člověk někdy nemůže dovolit originál,ale je spousty hodně dobrých stínů jiných značek za dobrý peníz.A pokud chci Naked,tak je lepší originál,protože jde prostě o tu kvalitu co od ní očekáváš..a tady je jasně vidět,že rozdíl v tom je...Parádní srovnávací recenze...moc se mi líbila.

    OdpovědětVymazat
  5. Tahle recenze mě hodně zaujala. Já nemam NAKED ani jednu bohužel :D..

    OdpovědětVymazat
  6. Já bych si vystačila i s fake, protože na pravou paletku momentálně nemám:) Každopádně se mi na ruce líbí víc stíny z pravé než té fake :)

    OdpovědětVymazat
  7. já teda nemám ani originál, ale asi bych si v případě, že nemám na origoš UD nekupovala fake, ale spíš nějakou jinou značku, je k sehnání spousta podobných a kvalitativně srovnatelných paletek (třeba MUA)

    OdpovědětVymazat
  8. Mám několik paletek od UD včetně téhle a stojí za každou korunu, kterou jsem do nich vrazila. Možná kdybych měla první v ruce "fejk", tak bych se s tím i spokojila, ale protože jsem měla vždy originál, tak by padělky u mě asi nepochodily. :D Jinak naprosto souhlasím s názorem, že ať si každý kupuje co chce a netřeba odsuzovat. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Dneska jsem akorát přemýšlela že se odměním za zkoušky a pak jsem řekla že takový barvy seženu všude a nepotřbeuju je. Ted když tak koukám tak jsou skvělý ! Můžeš za moji prázdnou peněženku, Terko!! :D

    OdpovědětVymazat
  10. Mám ráda UD, ale Naked mánie mě minula. Pro mě má UD největší výhodu v odstínech stínů - fakt, tak pěkný barvy jsem nikdy neviděla. No a nude paletka pro mě t výhodu ztrácí...

    OdpovědětVymazat
  11. Paletku nemám a ani jí nechci.
    Ty první stíny by mi byli nanic v barvě pudru co s Tím a černý taky nepotřebuju,hodí se mi jen hnědý stín a to si koupím radši mono stín.
    Nemám ráda ty barevný paletky kde je vidět,že člověk používá jen 2-3 barvy a zbytku se ani nedotkl.
    Proto zůstanu radši u mono a kdyžtak si z nich nějakou paletku vyrobím,abych používala všechny barvy,ale měla je na jednom místě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Beru trochu zpět :-)
      Viděla jsem naked 3 a ta by se mi hodila,už i pro černej stín bych našla využití,ale ta cena 1800 s doručením to bych nikdy nedala jedině kdybych měla tak několik milionů.
      Takže škoda...
      No,ale zas 1800 za 12 stínů taky není drahý když jeden mono stojí třeba 100 i víc tak to je 1200,tak možná časem popřemejšlím,třeba až to se slevou bude prodávat někdo na votocvohoz a podobně.:-)

      Vymazat
    2. Přesně, uvidíš časem:) Ona je ta cena teď dost nadhodnocená, postupně třeba bude levnější :)) Uvidíš :)

      Vymazat
  12. Já bych teda ......kdybych uvažovala o koupi.....;), šla do Naked 3....až kolem ní opadne to davové šílenství, ale článek je moc hezký, povedený a propracovaný ;).

    OdpovědětVymazat
  13. Ja mam naked 1 a nic sa jej nevyrovna, zboznujem ju a chystam sa na naked 3 :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Kde se da sehnat ta prava za 600? :-o zvazuju ji.... Jinak faky ja osobne nemusim,u kosmetiky nechapu smysl. Bud na tu kvalitu mam nebo ne a pak je mi radoby origo obal k nicemu,obsahu to nepomuze. Kdyz uz tak bych volila mua,ta je dupe ale nepredstira ze je prava UD.

    OdpovědětVymazat
  15. Naked úspešne odolávam už od vydania 1. Musím sa však priznať, že po tom, čo vyšla Naked 3, tak veľmi váham. Tie farby sú presne namixované podľa môjho gusta a asi neodolám... :-) Len táto Basic ma nikdy príliš nelákala, tie farby sú až príliš jednoduché :-)

    Čo sa fakeov týka, tak som vždy zastávala názor, že si nekúpim niečo, na čo nemám. Pekná kabelka/kozmetika/oblečenie sa dá kúpiť v rôznych cenových hladinách.. Ale keď nevadí ostatným, že majú nejaký fake, tak je to podľa mňa len ich vec (...a nestarám sa do toho, ani na nich opovrhujúco nepozerám) :-)

    Blog Papi Lapi

    OdpovědětVymazat
  16. Skvělé srovnání..! :) Ta poslední fotka je nej..takhle pigmentovanou černou jsem dlouho neviděla..

    OdpovědětVymazat
  17. naked paletku by som v budúcnosti velmi chcela :)
    Beauté Caresse

    OdpovědětVymazat
  18. Holky moc děkuji za názory !:)

    OdpovědětVymazat
  19. Tak já si včera vyzvedla Naked na poště, povím vam , že to bylo radosti :-) , myslím že by se šiklo kraťounký tutorial na líčeni pouze touto paletkou, jelikož jsem v líčeni úplný nováček, tak by mě to potěšilo :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Recenze je super ;) Já bych si napodobeninu nekoupila, hlavně právě z toho důvodu, že nemám potuchy o složení, takže bych měla strach si to na obličej dát. Nemluvě o sžíravým pocitu, že jsem vědomě koupila fake. Originál je originál. :)

    OdpovědětVymazat
  21. Terko, nevíš kde se da sehnat a za kolik je ta fake paletka? Dekuju :)

    OdpovědětVymazat
  22. Holky, odkud objednáváte nebo kupujete paletky Naked,2,3 ? Myslíte, že na aukru jsou za 1 390,- za jednu originální ??

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář jsem vděčná a moc si ho vážím !♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...